وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تصمیم دولت برای اتصال کارت سوخت به کارت بانکی و نحوه‌ی اتصال آن‌ها، از صرفه‌جویی ۳۳۰ میلیارد تومانی در صدور کارت خبر داد.
 

محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه جلسه‌ی تشریح پیشرفت‌ها و موانع توسعه دولت الکترونیکی، درباره‌ی نحوه اتصال کارت سوخت به کارت بانکی اظهار کرد: ۵۵ درصد نازل‌های پمپ بنزین‌ها به سیستم‌های متمرکز ما متصل شده‌اند و ۴۵ درصد نازل‌ها به دستگاه‌های pos (پرداخت) متصل هستند.

وی ادامه داد: تمام دستگاه‌ها که به‌صورت متمرکز در جایگاه‌های سوخت قرار دارند، به نازل‌ها متصل شده و به‌روزرسانی شده‌اند. بانک مرکزی نیز به اپراتورهای پرداخت الکترونیک (psp) دستورالعملی داده که برمبنای آن دستگاه‌های پرداخت باید به‌روزرسانی شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم‌چنین توضیح داد: به محض ثبت‌نام کاربر برای اتصال کارت سوخت به کارت بانکی، بانک مرکزی به بانک دارنده کارت دستور می‌دهد که کیف پول الکترونیکی داخل کارت ایجاد شود و امکان پرداخت مبلغ سوخت از طریق کارت بانکی دارنده کارت سوخت فراهم شود.

جهرمی با بیان این‌که پیش از این برای سیستم مدیریت سوخت کشور از یک سیستم الکترونیکی استفاده می‌شد، افزود: با وجود این، مشکلاتی در این سیستم وجود داشت از جمله مفقود شدن کارت سوخت و دیگر مسائل اما امروز دولت تصمیم گرفته با شیوه‌ی نوین این روش را انجام دهد و بدین ترتیب وزارت نفت به عنوان محور موضوع، بخشی از کار را برعهده گرفته و دستگاه‌هایی از جمله بانک مرکزی، ناجا، وزارت ارتباطات و ثبت احوال نیز هر کدام بخشی از کارت را برعهده گرفتند.

استفاده از کارت، دو ساعت پس از اعلام درخواست
وی‌ با بیان این‌که افراد باید درخواست خود برای اتصال کارت سوخت به کارت بانکی را ارائه دهند، گفت: پس از اعلام درخواست، ظرف دو ساعت این کارت قابل استفاده است. تنها ۳۳۰ میلیارد تومان هزینه صدور کارت بوده که این هزینه در این روش صرفه‌جویی می‌شود. هم‌چنین در هزینه‌ی توزیع و وقت مردم هم صرفه‌جویی خواهد شد.

 

منبع: ایسنا